קידום עסקים קטנים ברשת האינטרנט בשנת 2016

אין זה סוג שזירת האינטרנט היא הזירה הטובה ביותר עבור עסקים קטנים לזכות בחשיפה רחבה בקרב לקוחות ממוקדים, כלומר לקוחות שמחפשים ספציפית עסק מהסוג שלהם. עבור אותם עסקים אין זירה טובה יותר ליהנות ממנה בחשיפה, מאחר והאינטרנט פתוח לכל ומאפשר לכל עסק, קטן גדול, ליהנות מאפשרויות פרסום שיכולות להתאים להם על פי הצרכים שלהם ועל פי היכולות התקציביות שלהם.

כל שנה התחום של קידום עסקים קטנים באינטרנט משתנה מעט, הוא משתנה הן בזכות שינויים שמבצעת חברת גוגל באלגוריתמים שקובע כיצד ייכתב מנוע החיפוש של החברה וכן בזכות שינויים שהחברה עושה על מנת שהעסקים ישימו יותר דגש על הרלוונטיות של האתר כלפי הגולש, בסופו של דבר זה מה שחשוב.

גם בשנת 2016 אנחנו צפויים לראות שינויים שונים בכל הקשור לקידום עסקים קטנים באינטרנט, חלק מהשינויים אנחנו נדע רק בהמשך השנה, לא תמיד ניתן להעריך מה בדיוק גוגל הולכת לשנות אך אנחנו יכולים להעריך פחות או יותר, מה יהיו השינויים שגוגל מתכוונת ליצור.

למה אנחנו אמורים לצפות בתחום של קידום עסקים קטנים בשנת 2016

שינוי אחד שאנחנו כבר יודעים עליו הוא, גוגל מתכוונת להסיר ממנוע החיפוש את התוצאות הממומנות בצד שמאל של מנוע החיפוש. כזכור יש תוצאות כאלה בחלק העליון והתחתון של כל עמוד וכן בצידו השמאלי של התוצאות. כעת גוגל החליטה להסיר התוצאות מהצד השמאלי מאחר ופחות אנשים מקליקים עליהן. מה שאומר שהמאבק על תוצאות ממומנות יהיה גדול יותר.

כזכור פרסומות ממומנות הן הדרך של עסקים קטנים ובעלי מקצוע לזכות בחשיפה רבה יותר, בזמן שעסקים גדולים יכולים לפרסם את עצמם בבאנרים ובסרטונים, עסקים קטנים מפרסמים את עצמם באמצעות פרסום ממומן בגוגל, ברגע שמסירים חלק מהתוצאות אז התחרות הופכת להיות קשה יותר.

שינוי שני הוא התמקדות בתוצאות לוקאליות. אנחנו רואים את זה כבר בארה"ב, והערכה היא שעם הזמן גם בארץ תהיה לזה יותר השפעה, מתוך רצון למקד את התוצאות עוד יותר בכל הקשור לערים ואזורים בישראל. כך בעלי מקצוע יצטרכו לעבוד יותר על קידום מקומי ולא קידום רחב.

שינוי שלישי אותו כבר ראינו מתחיל וסביר להניח שעם הזמן יהפוך להיות הרבה יותר פופולארי הוא, גוגל ישים הרבה יותר דגש על קידום בנייד, התאמה למובייל, מתוך הכרה שיותר גולשים עובדים באינטרנט באמצעות הסלולר ופחות באמצעות מחשבים נייחים וניידים. על כן חשוב שתהיה התאמה בצורה כזו שהגולש יוכל לגלוש בצורה נוחה ויהיה מרלוונטיות מלאה באתר הסלולרי.

חשוב להבהיר, חלק מהשינויים דורשים התאמות טכניות וחלק מהשינויים דורשים התאמות רגילות של קידום, לא דברים שאמורים לגרום לשינויים מהותיים באתר אלא שינויים נקודתיים בתהליך הקידום שלו בלבד.